درباره عفونت گوش بخوانید!

در کلینیک شنوایی تهران سمعک برای بهبود شنوایی خود همراه باشید.

درباره عفونت گوش بخوانید!

۲ بازديد
تعریف عفونت گوش
عفونت گوش و یا اوتیت میانی حاد نوعی مشکل گوش است که در صورت تشدید باعث از  بین رفتن شنوایی می باشد. برای مشاهده بیشتر در لینک https://tehransamak.com/why-does-the-ear-get-infected/ کلیک کنید. عفونت گوش انواع مختلفی دارد که با تشخیص زود هنگام می توان از نتایج آن جلوگیری کرد. 
در واقع عفونت گوش یکی از بیماری‌های مهم و دردناک مادرزادی یا اکتسابی در کودکان و بزرگسالان است. پزشکان معمولا در این موارد استفاده از آنتی‌بیوتیک یا کمپرس آب گرم را تجویز می‌کنند تا درد آن کاهش یابد. این بیماری در هر سنی امکان وقوع دارد و از نوزادان تا افراد مسن هر کدام در شرایط مستعد کننده ایجاد عفونت قرار بگیرند ممکن است به این عارضه مبتلا شوند.

 

نحوه‌ ایجاد عفونت گوش

عفونت گوش میانی در بزرگسالان از بیماری‌های ساده مانند سرماخوردگی شروع می‌شود و با ورود عامل بیماری‌زا به بدن، شیپور استاش را متورم می‌کند. زیرا ترشحات مخاطی مسیر گوش میانی را مسدود می‌کند و موجب تجمع مخاط و ایجاد یک محیط مناسب برای تجمع باکتری و ویروس می‌شود.

علائم عفونت گوش در کودکان

علائم عفونت گوش در کودکان 
  • گرفتگی گوش و گریه شدید (در نوزادان)
  • چنگ زدن به گوش زمان داشتن احساس درد (در کودکان نوپا)
  • شکایت از گوش درد (در کودکان بزرگتر)

علائم عفونت گوش در جوانان و بزرگسالان

علایم عفونت گوش در بزرگسالان شامل موارد زیر است:

  • احساس پر بودن و سنگینی گوش
  • حساسیت به لمس
  • سرگیجه و شنیدن صدای سوت
  • تب و لرز
  • حالت تهوع و استفراغ.



انواع عفونت گوش

  • عفونت گوش داخلی
  • عفونت گوش میانی
  • عفونت گوش خارجی
توصیف عفونت گوش داخلی
می تواند هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع از عونت ناشی از عفونت های ویروسی یا باکتریایی است. بر بخش هایی از گوش داخلی مانند لابیرنت و سیستم دهلیزی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به بیماری لابیرنتیت یا عفونت گوش داخلی شود.
توصیف عفونت گوش میانی (اوتیت میانی)
این عفونت معمولاً کودکان را مبتلا می کند و ناشی از ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است. معمولا بر شیپور استاش که گوش میانی (ناحیه پشت پرده گوش) را به پشت بینی متصل می کند، تأثیر می گذارد.
توصیف عفونت گوش خارجی (اوتیت خارجی)
معمولاً بزرگسالان 45 تا 75 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین ناشی از چیزی است که مجرای گوش را تحریک می کند، مانند اگزما، آب یا استفاده از گوش گیر و ... بر مجرای گوش یا کانال شنوایی (لوله ای حد فاصل گوش خارجی تا پرده گوش) تأثیر می گذارد.



درمان عفونت گوش

اگر خواستار درمان عفونت گوش به صورت خانگی هستید، موارد زیر را انجام دهید.

  • یک پارچه گرم را روی گوش آسیب دیده بمالید.
  • از داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) مانند ایبوپروفن (ادویل) یا استامینوفن (تیلنول) استفاده کنید.
  • برای تسکین درد از قطره‌های OTC یا نسخه‌ای گوش استفاده کنید.
  • داروهای ضداحتقان OTC مانند سودوافدرین (Sudafed) مصرف کنید.
  • از خوابیدن روی گوش آسیب دیده خودداری کنید.
برای درمان عفونت گوش به صورت پزشکی باید به پزشک متخصص شنوایی مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع سمعک می توانید به کلینیک شنوایی تهران سمعک مراجعه کنید.

قرص آزیترومایسین 500 برای چیست؟ برای پاسخ به این سوال  باید بگوییم که آزیترومایسین یک نوع آنتی‌بیوتیک است که به دسته مکرولایدها تعلق دارد و برای درمان عفونت‌های باکتریایی در بدن انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص آزیترومایسین 500 میلی‌گرم یک داروی مؤثر است که با مهار فعالیت بیولوژیکی باکتری‌ها، به خصوص باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی، به مبارزه با عفونت‌های مختلف کمک می‌کند. این دارو معمولاً برای درمان عفونت‌های تنفسی مانند علت‌های عفونت گلو، برونشیت، عفونت‌های گوارشی، و عفونت‌های پوستی استفاده می‌شود. همچنین، آزیترومایسین معمولاً با یک دوز روزانه و مدت زمان مشخص توسط پزشک تجویز می‌شود.

 

مهمترین ویژگی آزیترومایسین این است که به خوبی از دستگاه گوارش جذب می‌شود و باعث مقاومت به محیط اسیدی معده می‌شود، که این امر باعث افزایش توانائی دارو برای ورود به بافت‌های مختلف بدن می‌شود. به علاوه، مدت زمان داروی آزیترومایسین 500 میلی‌گرم کوتاه‌تر از بسیاری از داروهای مشابه است، که مزیت این دارو را در اداره راحت‌تر عفونت‌ها و همچنین افزایش تعداد بیمارانی که با توجه به شرایط مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند، افزایش می‌دهد. با این حال، استفاده از این دارو باید تحت نظر و تجویز پزشک باشد و باید به دقت دستورالعمل‌ها و مدت زمان تجویز پزشک رعایت شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.